...

Det är jobbigt att sitta och amma i soffan och höra hur Majken går loss bland vassa knivar och saxar i köket. Eller titta på när hon klär av sig både kläder o blöja när vi är påväg ut. 
Jag har alltså blivit en mamma som skriker och vrålar. För va sjutton gör man med en liten sjövild 2åring som ignorerar en? Om jag vrålar så rycker hon till litegrann iaf, annas lyssnar hon INTE ett skvatt..
Fan va jag är trött på min egen röst!!

Ni som läser har säker 1000 ideér vad man kan underhålla storasyskon med medans man matar dom små med men INGET biter på Majken. Jag har testat allt! Att komma och sitta brevid kan funka ibland, men myrorna i baken kommer tillbaka på en halv sekund och tillslut har hon mölat runt så Sixten som skulle äta och sova är klarvaken. Hon var helvild redan i magen, lätt vildast av de tre, och sen har det hållt i sig:)

Ja, så kan det va! TUR att det bara är så två dagar per vecka och TUR för henne att hon är så söt o go annars vet jag inte hur hon hade kommit undan med såna hyss! 



(Å i skrivande stund är hör jag hur hon är i frysen och letar efter glass...)

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vet PRECIS hur det är. Det är som att lilleman skulle ha ludd i örona för det mesta och ALLT är tvärtemot. Att klä på honom, gå ut till bilen och åka nånstans är rena mardrömmen och jag grämer mig varje gång vi ska nånstans. Men jag hoppas att det går över snart, han har ju inte alltid vart så här, vilket ger mig en gnutta hopp emellanåt :-) Hoppas Majken också vill ta det lugnare snart, kan inte ens tänka mig hur det är för dig som har två (!!) till att ta hand om. En stor eloge till dig Elin! :-)

2011-09-18 @ 14:39:37
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/
Postat av: eva27

Vilken fantastisk vinnarbild på Sisten och Majken!!!

2011-09-18 @ 20:46:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0