snicksnack

Jag somnar runt åtta på kvällarna nuförtiden haha.. Min bästaste soffplats är sååå skön! Och det gäller att passa på att sova nu, för om ca 7-8 veckor kommer det bli jobbigt, om jag känner min gravida kropp rätt.
Fast den här gången känns nästan allt annorlunda, till skillnad från när tjejerna låg i maggen...

Några skillnader hittills (är ju bara i v 23 nu men ändå...) 

* Med tjejerna mådde jag illa från v 4-19 ca.
NU började illamåendet på riktigt i vecka 8 (när vi plussade) till v 12.

* När tjejerna låg i magen hade jag enormt sug efter frukt (apelsiner i massor) och syrliga grejer, 
NU vill jag mest äta salta saker. På sånadär godisar, "hallon/lakritsskallar" är ju lakritsen sjukt god och jag äter aldrig lakrits annars.

* Jag har inte ont nånstans än (peppar peppar).. Med Thea och Majken fick jag foglossning runt v 18

* Livmodern når högre upp än tidigare gånger och magen verkar växa snabbare nu.

* Min hy är nog finare än vanligt skulle jag säga..

Ja, det finns ju säkert många logiska anledningar till att det är såna skillnader nu. Kroppen börjar väl van att kånka runt på små bäsar:) Men det ska bli spännande att lyssna på hjärtljudet sen! Få se om det är lika högt som med tjejerna.. Nästa BM-besök efter inskrivningen och RUL:et är inte förens vecka 26!!!=O


Nu ska vi rädda Thea från dagis, sen grädda våfflor;)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det kanske är en liten gosse ändå:) fast det där med hjärtljud tror jag är en myt. Hade ganska höga med Holger.

2011-03-23 @ 17:05:01
URL: http://Josephinelovisasophia.blogspot.com
Postat av: emelie

Ja kanske är en pöjk =)

Varför rutin UL så sent? :O

2011-03-23 @ 22:18:41
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0