Klick-klick

En Mountain Buggy Duo blire!

+ Delade sufletter med solskydd
+ Bara 73 cm bred
+ Fjädringen och luftdäcken ger ett skönt gung
+ Snygg och framförallt, rejäl och hållbar!

Med liggkorg
(fast den köper vi till senare.. Kommer ju använda vagnen till Thea och Majken först)


Och babyskydd
Det bästa som finns, att kunna klicka på babyskyddet direkt på vagnen!
Adaptern passar med våran Acta Graco Logico som vi redan har.


I mitten av mars släpps även en cool ståbräda!
Inte nödvändig men kul:)



Vi hade en Phil and Ted´s Vibe tidigare och den var ingen höjdare, mest snygg:/
Visserligen bara till Thea då, Majken var inte född ännu, men när lilla syskonet får ta plats i syskonsitsen bakom
går det ju inte att fälla ner sätet till en skön sovställning.


Carena Double Swingen vi köpte beggad när Majken föddes rasslade värre än en kundvagn... Riktigt skräp!
Blev iaf pytteliten ihopfälld och det var ett måste för att få plats i våran lilla Hyundai i30 vi hade då.

Sen hade vi ju en Emmaljunga Twin Cangaroo. I färgen röd (skiftade i orange..), oxå köpt begagnad.
Ganska bra vagn, tjejerna satt skönt, liggkorgen var tillräckliget stor för att få plats med fäll och åkpåse på vintern. MEN. Jobbig att fälla ihop och började rassla och knarra efter ett tag.

Till sist köpte jag en Emmaljunga Twin Nitro.
Hade vi inte hunnit sälja den innan jag visste att jag var gravid igen hade jag nog varit nöjd med den..
Gott om plats för båda barnen, som dessutom kunde sitta vända mot mig. 
Dock ville inte suffletten hålla sig uppe och Thea ville absolut inte ha suffletten över sig, medans Majken skulle sova och ha det mörkt.
Den var 79 cm bred och gjorde att vi inte kom in med vagnen genom en del smalare dörrar. Jobbigt när tjejerna hade somnat och man tex ville in på BK´s eller nån annan affär. Jag lämnar inte gärna sovandes barn utanför affärer:/

*****************************

Andra vagnar jag har funderat på är Babytravels syskon/tvillingvagn, men den känns så stötig och klumpig.
Sen har ju nästan ALLA den..;) Kanske för att den är så bra eller nåt, haha.. men jag vill ändå inte ha den.

Vagnar på längden går bort. Dom blir oftast inte så mycket mer lättmanövrerade ändå. Och nu vill jag ha stora däck så vi kommer fram överallt!

Tjipp!!!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Nyfiken: Köpte ni den universella bilstolsadaptern till Mountain Buggyn och hur fungerade den med Logico S'en? Handen på hjärtat!! Eller lyckades du komma över den som är specialgjord för AktaGraco och som bara säljs i USA?



Tack för hjälpen!!

2011-10-08 @ 10:56:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0