Ankisarna is back

Imorse kl 9 stod vi utanför Team Sportia för att köpa ett par längdskidor till Thea som skulle ha utedag på dagis idag men de fanns ju inga, och såna skidor man har pjäxor till var förstora:( Stl 28 på Theas pyttiga 24:or blev lite väl långt.
Istället skjutsade jag henne till dagis och åkte sedan upp på Intersport igen till kl 10 och högg ett par enkla technoskidor med åt henne. Sen tillbaka till dagis för att lämna dom. Thea blev JÄTTEGLAD!
Om dom har såna dagar då dom får åka skidor och annat kuligt, då bara VILL jag kunna ge henne möjligheten att välja!

När jag var liten såg mamma å pappa alltid till att vi hade all möjlig sportutrustning. Som på lågstadiet tex? Hur kul kunde det ha varit att ta en promenad på gympan när det fanns möjlighet att åka skidor?? 
Jag tror sånt är viktigt, att även om man själv inte är så intresserad erbjuda barnen att prova på:)
Å även om jag idag knappast är nåt sportfreak så äger jag iaf skidor, slalom, snowboard, cyklar, skridskor mm, så vi kan göra sånt tillsammans!

Ja så de kan va;)



Nu roar vi oss kungligt jag och Majken..
Vi matar ankisarna på baksidan här hemma. Majken kastar hela limpskivor och skriker "PIIIIIPPPI, PIIIIIPI!"

Dags att hämta hem Thea nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0