Pöken drakar och pidor

"Maaaaammmma maaaaaamma!!!! De e läbbit monster i väggen!!!!"
"Paaaappaaa, de e mööööörkt!", "De e pööööke under sängen!"

Så låter det varje kväll när Thea ska lägga sig. Hon hulkar, vrålar och gråter omvartannat..
Ja, hur ska man veta vad som är sant eller inte när man bara är 3 år?!
Som tur är går det över om man sitter brevid och stryker lite lätt på henne tills hon somnar:)

Idag på fm tog jag Majken i vagnen när jag hade lämnat Thea på dagis. Tänkte vi skulle handla lite på Hemköp, men jag hann bara till Statoil, där jag träffade på Elis med mamma och lillasyster!
Det skiljer ca en vecka mellan Thea och Elis. OCH 4 dagar mellan småsyrrorna Majken och Lilly:) De där har vi prickat in bra:D
Hursomhelst kom jag aldrig till Hemköp, en promenad med mammatjål var mycket trevligare!

På em har vi varit på stan en sväng med Hanna å barnen.
Vi var på jakt efter längdskidor till Thea, men vi kunde inte bestämma om hon ska få "riktiga" skidor med pjäxor eller vanliga såna man spänner med band..
Humhum.. Kristoffer hävdar iaf att Thea har riktigt bra skidgener från hans sida.. Är det du som står för dom Jessica?:)




Kommentarer
Postat av: Jeja

Hahaha faktiskt inte har inte stått på ett par skidor sen jag var typ 14 :) Fast då vi var yngre åkte vi en hel massa längdskidor. Den som var duktig i familjen var Linda som tävlingsåkte men då är ju det styvsyster så inte samma gener :) Men Thea fixar nog det :)

2011-01-19 @ 10:58:49
Postat av: Lill å Barnen

Emilia har ett par med band..!! Hon tycker det är jätte kul å åka..!=)

2011-01-19 @ 13:06:05
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Linda

Klart Thea fixar det,men det kan vara lite svårt i början. Minns första gången jag åkte och det var inte uppe i Västerbotten.Jag kan ju säga att jag var inte glad i mina skidor då som senare när jag tävlingsåkte.Ha ha kan man lungt säga.Hoppas det är bra med sötisarna.

2011-01-28 @ 00:32:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0