4 år

Grattis till MIG och KRISTOFFER på våran 4-års dag!♥
Fast det är Kristoffer som bestämde datumet och jag håller väl inte riktigt med om att det stämmer då vi hade hållt ihop ett bra tag innan oxå, men vi hade båda lite struligt att ta oss ur våra tidigare förhållanden, men det gick ju bra tillslut ändå:)

Den 23:e jan -07 fick vi reda på att vi skulle flytta in i en trea uppe på Bergsgatan. Väldans fin var den, och vi fick omgjort i hela lägenheten. T om nya köksluckor och nylagda golv i alla rummen. Ett minus bara, tredje våningen och en hyreslägenhet..

I mars flyttade vi in och i april fick vi reda på att Thea låg och grodde i magen:)

I juni tog jag studenten och i samma veva fick vi syn på att vårat (nuvarande) hus låg ute till salu.
Vi måste varit både blinda och hjärnbefriade för huset såg ut som stryk... men det har vi insett nu i efterhand;)
Kristoffer fixade lån och vi vann budgivningen med 575 000 sen var allt klart! Trodde vi...

I oktober fick vi flytta in och ivrig som jag är började jag dagen efter att riva lister i vardagsrummet. Det var ingen trevlig syn bakom dom.. Dom var helt ruttet och alldeles blött. SMART av oss att inte anlita en besiktingsman;)

Vi drog in försäkringsbolaget direkt och den tidigare ägaren tog på sig skulden utan att ens tveka. Knepigt nog..
Hela nedervåningen var fuktskadad och ALLT fick rivas ut:(

Tack å lov fick vi flytta in i en möblerad ersättningslägenhet på Ludvika Gård som försäkringsbolaget stod för! Världens skönaste att ligga där och jäsa och vänta på att Thea skulle födas, det fanns ju inget att städa eller fixa med haha.. 
Där bodde vi från okt -07 till mars -08, då vi ÄNTLIGEN fick flytta in i vårat hus med Thea!

Några månader senare fick vi reda på att ägaren som tog på sig skulden fick betala 57 000 för att fixa allt.. Huua..
Kanska därför hon inte hälsar på stan hehe..

Och DÄR bryter jag för nu har jag tråkat ut er tillräckligt! Och inte ETT enda foto har jag heller:(

Nu ska vi ut å leka!


Kommentarer
Postat av: Eva27

Kul att bli uppdaterad! Huset är ju iallafall jättefint nu och kärleken blomstrar och barnen är världens finaste- vilken tomtebolycka! Tur att jag tycker att jag har det fantastiskt själv, annars skulle jag nog bli avis:)!

2011-01-23 @ 12:11:50
Postat av: Sara

Hehe! Se där jag. Men nu har ni de ju jätte fint! :D De måste hända nåt dåligt för att de ska bli bra.

2011-01-24 @ 11:12:09
URL: http://saraochminafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0