Lönevaka, kanelbullar och babysim

Linneá skojade och sa att hon skulle ha "lönevaka" ikväll.. Har jag aldrig hört någon säga förut, men det var ju ett skitkul uttryck..haha..:D

Thea har fortfarande feber. Hur mycket har jag ingen aning om? Jag kom på att jag nästan aldrig tar tempen på tjejerna, om dom inte är kokheta och helt såsiga..
Jag tycker inte att nån termometer vi har verkar speciellt tillförlitlig, siffrorna visar lite som dom vill, räcker att kolla allmäntillståndet oftast:) 
Hursomhelst har hon har varit oförväntat pigg idag. Hon har varit med Linnea och bakat bullar medan jag och Majken har varit på babysim. (Kristoffer har jobbat)
 
Majken är så duktig i vattnet och det märks STOR skillnad att hon har babysimmat sedan hon var 3 månader, till skillnad mot Thea som är lite mer skeptisk i vattnet. Vi gick tyvärr inte på babysim med henne:/
Thea går ju på minisim nu, men det märks att hon skulle varit med från starten liksom. Men hon lär sig allt eftersom såklart:)
 Idag fick Majken hålla i sig själv i kanten, släppa taget och simma till mig under vattnet. (inte långt såklart) Fantastiskt att dom små liven klarar av det ju!!:)

Nu ska jag lägga in dom nybakta bullarna i frysen och förbereda lite inför kommande veckan. Helgen är över. IGEN! Jag ska jobba ganska mycket nu i veckan. Känns ovant att vara ifrån tjejerna mer än vanligt, men det är kul att jobba och KUL att få lön och inte bara föräldrapenning hela tiden.
Godnatt!!!


Kommentarer
Postat av: nenna

Det bara droppade in pengar. Nu kan jag äntligen börja leva igen.

2010-10-25 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0