Baklusten kom...

...Men det blidde inga lussekattor nu!
Diana hade med sig en sån GOD banankaka med kanel till Villgott förra veckan!
Igår fick jag recipeptet:) Tack!

Kristoffer blev sur och besviken när jag provsmakade och gav den full pott.
"-Va bra, då slipper jag baka min banankaka till dej nå mer!!"...
Haha.. Män är MINST lika KNEPIGA som kvinnor!


2 ägg
2 dl mörkt muscovadosocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
100 gr mörk choklad
2-3 bananer, väl mogna
½ dl mjölk
½ dl solrosolja el rapsolja
½ dl kokos till formen

1. Vispa ägg och socker poröst.
2. Blanda alla torra ingredienserna i en skål, häll i blandningen i bunken med äggvispet. Rör om.
3. Riv chokladen grovt och häll i bunken med smet.
4. Mosa bananerna, lägg dom i bunken. Blanda med en slickepott.
5. Måtta upp mjölken och oljan. Rör ihop med slickepotten.
6. Sätt ugnen på 175°.
7. Ta fram en form med löstagbar kant. Smörj och bröa med kokos.
8. Häll i smeten i formen och grädda kakan i ca 40 min.
9. Kontrollera med sticka. Den ska inte vara kladdig!
10. Låt kakan svalna, och pudra lite florsocker uppepå.


Nu åker dom in i frysen, i mitt senaste Tupperwarefynd, FY FAN vilken KÄRRING jag är.



Kommentarer
Postat av: jenny. Tor och Loke

Man behöver inte ha en bauta whiteboard, det finns ju små, eller du kanske behöver en stor, du får sätta den på utsidan av huset då om du inte har en tom vägg =P

då kan ju grannarna hjälpa dig att komma ihåg!



vi ses! vi ska komma och hälsa på, vi har bara lite svårt att få arslet ur liksom...

kram!

2010-11-17 @ 20:37:56
URL: http://jennt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0