Torsdag röd dag

Jag och Thea har precis lagat UNGSGRATINERAD FALUKORV. Gott!
Thea har haft fullt sjå att vara med och skala, skära och hälla mm. Tror det är det enda hon gör, som hon inte blir uttråkad av efter 2 min:) Jag tycker det känns kul och viktigt att låte henne vara med i köket, även om det blir lite extra kaos ibland;) Det fick jag och mina systrar och se så duktiga vi är! haha...

Iaf.. Jag skär snitt i falukorven, sen fördelar jag små klickar, blandat av senap och bostongurka mellan korvskivorna. Sen brukar jag lägga tunt skivade äppelskivor(!) mellan oxå.. Tunt skivad lök är oxå gott! Sen ost uppe på det!
Hemmalagat mos ska de va till! Det går hem hos mina monster. Alla tre;) Jag skippar bara att lägga i boston/senaps blandningen på några skivor till Majken, sen låter jag hennes mos vara utan salt oxå.
Någon som har någon annan god "fyllning" till just ungsfalu?? Kom med förslag!
Sluttjatat om min korv nu!


Vilken natt det har varit! Kl halv tre i natt ringde det på dörren. Jag flög upp ur sängen och skrek NEJ! Fick upp alla möjliga senarion i skallen om vad som hade hänt! Blev ju livrädd. Kristoffer flög upp han me och skyndade till fönstret på framsidan för att se vem det var! Vi tittade och tittade men såg ingenting.. Det spöregnade så efter ett tag kom Kristoffer på att det måste ha blivit kortslutning i ringklockan..Hmm.. Skrämmas sådär!
Alltså hade det varit mitt på dan hade jag inte brytt mig, men mitt i natten, då blir man ju extra rädd.

För några veckor sen vaknade vi av att Theas "talande" häst som låg på nedervåningen sjöng på en ramsa. "Sov så gott och dröm min skatt, nu så sjunger vi godnatt" om och om igen.. FY va rädd jag blev.. Fanns ingenting som låg på den heller!? När Kristoffer väl vågade sig ner blev den tyst.

Om ett tag kommer Linnea. Jag har fått stora äran att hjälpa henne med balfrillan! Vi ska färga och dona lite...


Kommentarer
Postat av: Hanna

jag brukar ha lika som dig fast med även hackad rödbeta i, de blir mums :-)

2010-05-13 @ 19:36:23
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0