Lördag.

Det ryktas om att vår lilla "åkerkullenförening", här där vi bor ska ha den årliga vårstädningen idag! Nä okejdå. Jag vet att det är städdag idag. Jag fick lappen i brevlådan förra veckan och den slängde jag direkt.

Vi har inte varit med en endaste gång av dom 3 åren vi bott här för jag har faktiskt ingen lust. Kristoffer har lyckats jobbat varje år och jag vägrar ta med mig barnen och gå ut själv!.. Vaddå liksom.. Ska vi städa i grupp???! Ska vi gå runt som en stor klan med plastkassar på händerna och plocka andras fimar och skit, pinnar?? Nähätack! Städa gör jag hela dagarna i stort sett. Hemma i mitt hus och på gården.

Jag vill inte ens vara med i nån förening. Vi bor ju inte ens i bostadsrätter! Vi brukar iaf betala den där förbaskade femhundringen ändå. Bara så vi kan låta Thea leka med leksakerna ute med gott samvete haha..

Klockan 10 brukar dom dra igång.. Precis då när vi brukar åka upp mot stan för lite traditionellt morgonfika på BK´s. Det är alltid lika hemskt för vi bor ju längst in bland husen vid en återvändsgränd så vi måste motvilligt sitta och le och vinka till alla grannarna när dom springer runt som yra höns på gårdarna. Å vi bara flyr hahaha..

Barnsligt? Ja jag vet. Jättetöntigt att trotsa jämt. Men om 3-4 år kanske. Då kanske jag älskar att plocka pinnar å skräp med mina grannar. Om jag får vara med då, vill säga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0