klibbigt

Heddå mamma. Mommo hänta mej, åka tittus.. Kaaaaaaam!!
Och så kommer hon mot mig med öppen famn och vill ha en kram innan hon ställer sig vid soptunnan och väntar på mormor för att åka på CIRKUS:) 
Vårat älskade lilla hjärtebarn som helt plötsligt blivit så stor♥ Vilka konversationer vi har om dagarna:) Jag ser hur hon verkligen försöker att uttala vissa svåra ord för att vi ska förstå, och gör vi det inte blir hon så frustrerad!



Majken har namnsdag idag den 19 maj!
Jag är glad att vi valde just namnet Majken till henne, för vi (jag..) velade en hel del. Majken är inget "konstigt" eller speciellt ovanligt namn i mina öron, men ganska många som frågat vad hon heter har blir lite fundersamma.. Dom säger att dom aldrig hört det namnet förrut och frågar igen vad jag sa.. "Merkel??! Det är väl en tjej??!!". Knepiga människor.
I mina öron är Majken ett lagomt ovanligt, kvinnligt, tufft och gammeldags namn:) Lite "Kajsa Kavat" feeling över det. Och framför allt! Det passar perfekt på våran lilla tjej:) Fast nu lystrar hon ju mest på Minna-Pinna, Minken och Maaatiiin (Thea).

Bamsedressen fick hon idag av mormor i namnsdagspresent! Så söt så:)
Thea hade redan lika jacka, men det fanns inga tights i rätt storlek:/

BVC idag ocå!

Majken 7½ mån

Vikt 8400 gram
Längd 70 cm
Huvudomfång 44,2 cm

...Snart är hon ikapp syrran som väger 11 kg:)
Många av Theas plagg i garderoben använder jag till Majken också och tvärtom. Hihi.. Hur smart är inte de??;)

Nu har hon fått in snitsen på krypningen och reser sig mot möbler osv. Jisses va det går undan! När jag står i köket och fixar mat, kryper hon efter benen på mig och reser sig genom att dra sig upp i mina byxor och så vet hon precis hur hon ska gnälla för att jag ska ta upp henne och bära:p

Nu ska jag kramas med min älskipälski och kanske ta en sväng upp till sis och Jonny och titta på deras nystylade balkong!

Ha det fint!






Kommentarer
Postat av: Lill, Emilia å Freddie..

Vad söta dä är.. =) Jag har sparat ditt nr nu så jag hör av mej nästa vecka.. =)

2010-05-20 @ 08:52:19
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Hanna

hihi ja klart hon ska pilla på kerstin,speciellt när kerstin somnat ;-)

fina bilder på dina flickor

2010-05-20 @ 09:06:43
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0