Bildlöst

Förmiddagen spenderade vi på Församlingsgården, öppen grupp.
Alltså, finns det nå mer givande än att prata med andra mammor om alla tankar och funderingar man har i huvudet?? Jag tror inte det!
Äldre mammor, yngre mammor, far-och morföräldrar! Mödrar. Utåt sett är vi alla så olika men tänker så lika, (eller olika oxå för den delen) Alla sitter vi på olika knep och åsikter!
Tack Helen, som alltid får mig att känna mig säkrare på mina val! Nu har jag bestämt mig och jag ska sluta tveka;)

Angående färgen på klänningarna, om nån är intresserad, haha.. Det blir den rosa till Majken och blåa till Thea!

Hon jag vann POP-jackan av, har äntligen svarat på mina mail. (Jag fick aldrig något vinnarmail med kontonr..)
Jag väntar med spänning på vad det är för skick på den!

Imorgon åker hela familjen till Storslätten och kikar på små lammungar med kyrkan. Samma som förra året! Jag återkommer med bilder.
Gick upp på stan idag med tjejerna för att handla korv till matsäcken dit. Vad tror ni jag kommer hem med?? ALLT UTOM KORV!! suck pust å stööön



För två dagar sen blev jag trött på att Majken låg och snuttade HEELA kvällarna, så jag tänkte att jag lite motvilligt skulle testa nån slags variant av 5 minuters-metoden.. Trots att jag tycker den är hemsk!
Första nattningen gick till så att jag tokammade henne. Hon rapade ordentligt, sen la jag henne i sin spjälsäng i vårat sovrum. Pussade och sa; Godnatt godnatt min skatt:) Jag gick ut ur rummet, hon gallskrek och hulkade om vartannat i ca 30 min (jag gick in ca var 5 min för att berätta att "mamma är här") sen sov hon!
Nattning dag 2. Samma procedur som kvällen innan. Dock var det lite för ljust i rummet och hon var övertrött. Tog lite drygt en timme:/

Nu på kvällen försökte jag truga i henne välling ännu en gång, utan resultat:(.. Jag gav upp och gav henne en tallrik med gröt som hon slukade:O Lite ammning på de, sen var det läggdax! Sa samma som tidigare kvällar; Godnatt godnatt min skatt, sen gick vi ut ur rummet. 
Jag hade förberett Kristoffer på att det skulle ta låååång tid med skrik så vi satte oss i trappan för att vänta på att hon skulle skrika klart.
Vi tittade på klockan. 20.36. Hon skrek, men inte alls med lika kraft som kvällarna innan, efter några sek blir det långdraget mellan skriken... Helt plötsligt är det knäpptyst!:O Vi tittar på klockan. 20.38..haha..

Har hon fattat vad som gäller eller var det ren "tur"???!!



Kommentarer
Postat av: camilla

jag körde oxå fem minutersmetoden på Neo. även fast jag kände mig som världens elakaste. men det tog bara tre kvällar och sen förstod han hur det skulle vara. nu fungerar läggningen superbra. visst det finns kvällar som han inte alls vill sova, men för det mesta så lägger jag han i sängen och säger god natt och är nöjd med det.



lycka till =)

2010-05-11 @ 07:22:53
URL: http://livetmedneo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0