Andra morsor...

Alltså, ungefär alla mammor hejjar på Kristoffer men inte mig när vi går på stan! 
Två stycken bara idag! haha.. Jag måste vara fruktansvärt läskig och otäck!
Iofs är jag ganska blyg av mig, kan säkert uppfattas som otrevlig:/
Kristoffer är ju mer framåt, men de här är ju morsor jag aldrig träffat förut! Och dom pratar/hejar BARA när jag inte är i närheten.. Lustigt!:p Jaja.. dom är nog jävligt avundsjuka på min trevliga och närvarande karl..hahaha. Nä men skämt åsido. Det gör ingenting. Jag blir bara nyfiken!:) Jag ska jobba på de där med min egen framtoning iaf:p



Fia kom hit och på begäran fick jag laga mitt godaste "räk-recept", Heta räkor!
I brist på annat tänkte jag dela med mig på receptet som ger fredagsmysfeeling på en kvart! Max!



Frysta färdigskalade räkor, så mycket man vill
2 pressade vitlöksklyftor
curry
cayennepeppar
2 msk tomatpuré
3 dl creme fraiche
salt o peppar

Smält en smörklick i stekpannan. Pressa i vitlöken. Krydda med curry och cayennepeppar efter smak och tycke.
I med tomatpurén och creme fraischen. Rör om till en sås. Smaka av med salt och peppar. Till sist ska räkorna i och bara värmas upp av såsen. Kokar det för länge blir räkorna sega:/..

Vitlöksbrödet blir supergott om man brer ett tunnt lager smör på, droppar lite olivolja, på med vitlöken och pizzakrydda sen in i ugnen! När dom är klara strör man lite flingsalt över! Lätt som en plätt!
Servera med grönsallad och ris till!


  
Thea har fått dagisplats på Biskopsnäsets förskola förresten.
Då gäller det bara för mig att bestämma. Kristoffer säger varken bu eller bä. Kan inte bara nån bestämma åt mig!!?? Inte ens min mamma är till nån vidare hjälp jöö!

Klockan är 22 och Theas trötthet har slagit om och hon är pigg och hungrig på en liten nattmacka.. Jag Kristoffer och Thea sätter oss i köket och börjar göra iordning mackorna.
Jag till K;(ironiskt) Hon vill nog inte ha nå mer småsyskon, eftersom hon håller sig vaken jämt..
K till T; Skulle du vilja ha ett till syskon??
Efter lång betänketid suckar hon, Jaaa...
K; En pojke eller flicka?
T; Flicka!
K; Vad skulle hon heta då?
T; (utan att tveka) MAJA!!
Stackars liten då! Behöva stå ut med en massa syskon haha..Men hon har ett favvonamn iaf!

Idag var jag på hugget;) Godnatt godnatt!





Kommentarer
Postat av: emelie

Vart ligger biskopsnäset? är de de i marnäs?

De blir kanon med dasig åt Thea :)

Thilde älskar att gå på dagis, idag när hon skulle vara hemma vart hon faktiskt lite sur!!

men tror vi åker in till stora lekparken och leker.. :)

Kanske ses???



Kram

2010-05-06 @ 08:36:29
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: H

har hört att en av fröknarna på det dagiset har tendens att "slå" barnen där. är hårdhänt? vet en bekant till mig som berättade att hennes dotter har sin son på 2 år där, och att hon vägrade ha sin unge där. men vad vet jag? gick själv på det dagiset som barn, men det är måååååååånga år sedan. haha! blev då inte slagen. :)

2010-05-06 @ 09:36:52
Postat av: Elin

Jadu.. Man får höra både de ena och de andra.. Jag gick oxå på Biskopsnäset för ungefär 18 år sen;) Minns det som trevligt och mysigt dagis.. Men det är väl kanske alla??

2010-05-06 @ 13:10:43
URL: http://theaelinkristoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0