Slut

Inatt när jag vaknade och skulle byta plats på Majken upptäckte jag att hon hade sin pyjamas lite halvt på sig.. Överkroppen var helt bar. Alltså båda ärmarna och dom fyra översta knapparna var uppknäppta.. Väldigt märkligt?! Har hon tagit av sig den själv eller vadå? Just den pyjamasen är ganska tight i ärmsluten också.. Hmm.. Jag är oskyldig iaf. Kanske de spökar??.. Huuh. Nej nu ska jag inte älta de där.

Söndagar = Babysim. Jag laddade hela förmiddagen för att få allt att passa in. Mat och sömn osv för båda tjejerna. Men ändå blev de fel. Jag blev stressad och grinig. Det känner ju såklart Majken av=s  Hursomhelst. Vi har ju försökt gå ner på gymmet, jag eller K efter babysimmet, när vi ändå befinner oss i sporthallen. Men efter denna söndag kan jag bara konstatera att det är alldeles för komplicerat att trixa runt sådär.. Slut med det from nu. Griniga föräldrar= Griniga barn.

Thea fick dyka genom en rockring under vattnet! Hon fick tom extra beröm att hon fixade det så bra, vi har ju inte hunnit att tränat så mycket på att vara under vatten tidigare.

Majken fick också testa på att dyka idag för första gången! Först hälla lite vatten på huvudet och säga: -Nu kommer vattnet! Sen plupp ned i vattnet. Det gick finfint. Men hon är ju så vild. De andra barnen ligger och njuter. Majken ligger å spänner sig som en ostbåge och ska kika på allt. Nästa gång ska jag ta med mig K, så vi kan hjälpas åt med alla övningar och distrahera henne lite;)

Efter badet åkte vi hem och vildingarna somnade i varsin vagn utomhus:) M och M kom förbi för lite fika och så kom vi in på ämnet hus. Nu vill vi flytta..haha http://www.hemnet.se/beskrivning/622513?r=3. Gud så härligt med en riktig tvättstuga och sån där inglasad uteplats!!
Jag lagade hemmagjorda klyftpotatis och helstekt fläskfilé och lomanders chilibearnaise haha.. Thea smakade knappt. Majken som satsar på att bli större än henne, slukade en HEL barnmatsburk. Plus mango och bananpure till efterrätt.. Mamma och Fia gjorde oss sällis vid kvällsmaten förresten;)



Jag klickade jag hem lite kläder från hm.se nyss. Shit vilken leveranstid det var på många plagg. Mitten av juni=o.. Lite bastoppar som man vet passar. Bla detta:



Nej.. Nu ska jag packa väskan tills imorgon. BVC kl 09.00 imorgon. "Karl-Alfred" ska få spruta, tandhygienisten kommer och vägning å mätning. Det var två månader sen hon vägdes sist! Kristoffer gissar på 7700 gr och 67 lång. Jag tror 7500 och 68 cm. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Verkligen! Man blir så slut i hela kroppen och matlusten har precis kommit tillbaka. Jag som älskar mat. Haha! Vi var runt och kikade på olika bilar, men fastnade för en, vilket blev en volvo V70. Är jätte nöjd. Nu får vi plats med alla barn :)

2010-03-22 @ 07:13:24
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Sofia

mycket bedårande!

tack o tack:) ja jag tror petra hann skvallra en hel del innan jag ens hunnit berätta det för mathias. haha!

Tycker det har gått såå sakta fram tills för någon vecka sen. nu springer tiden iväg! men det är ju bra=)



2010-03-22 @ 09:55:51
URL: http://sofiaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0