Måndag 22 mars, BVC

Nyss hemma från BVC. Lillstumpan fick vaccin, gick jättebra! (Fast den där barnläkaren är allt bra läskig=s)
Tandhygienisten kom också och pratade lite. Alla barnen i gruppen, plus Thea och Elis fick en varsin fin tandborste:) Så nu blire till att börja borsta tandköttet på Majken;)

Majken 6 månader

Vikt 7690 gram
Längd 67 cm
Huvudomfång 43,1 cm

..Och så var de ju de där med våra gissningar om hur mycket hon har växt.
Kristoffer gissade 10 gram fel på vikten och på exakt rätt längd! Vilken fullträff! Han har alltid bättre koll på de där än vad jag har:) 

Nu har jag lagat "babyvänlig" mat åt Majken som fortfarande sover. Stuvade makaroner och kokt falukorv. Kristoffer ska snart gå till jobbet. Då tar jag med mig barnen ut på en promenad senare! Thea vill till lekparken:)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Linda&Julius

Hej!

Jag glömde helt av att det var BVC i måndags :( undrar därför om vi missade nånting spec. som tandhygienisten hade att berätta...? Typiskt att vi missade det, känns som om det hade varit bra att vara med på...vet inte så mycket om bebisars tänder osv. men internet finns ju alltid :)

Fin blogg förresten :)

/ Linda & Julius

2010-03-24 @ 20:51:37
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0