semester, då slutar vi amma

Idag jobbade Kristoffer sin sista dag innan semestern. Nu väntar tre lediga veckor tillsammans.

Ikväll kommer bli första kvällen helt utan amning
, så inatt när Majken vaknar är det pappsen som får ge närhet och tröst. Japp då säger vi så. Det kommer gå jättebra. Jag kommer inte tveka och ändra mig, Jag kommer inte få en klump i halsen och tänka att det är absolut sista gången vi kommer få ligga på soffan och mysa. Nejdå!
Jo, men den ena tutten har hon inte snuttat på, på en vecka, så den är i princip tom (skitkul att ha världens storleksskillnad på pattarna) och sen har hon börjat dricka VÄLLING!!
Hon drack nyss 200 ml rakt upp och ner:)
Jag kom på varför hon vägrade såhär i efterhand.. Att ge henne välling i famnen i ett mörkt sovrum tex funkade inte för hon förknippade bara det med att sömn och då vill hon ju BARA amma. Istället fick hon vällingen i badkaret, ståendes mot badkarskanten:) Då gick det minsann ner!

Jag ringde till Emmaljunga idag och leveransen på en Nitro med svart chassi kunde tidigast bli vecka 35-39!! Så länge orkar ju inte jag vänta.. Så nu blev jag fundersam igen.. Om jag ens kan välja klädsel.. Jag kanske vill ha en Urban Jungle ist, eller en brun Brio Go kanske, som jag har tjatat om så mycket förut?!!?
♥ Stjärtebarn



Nee.. Jag har varit helt sjukt trött idag och igår. Idag somnade jag till sittandes i lekparken här hos oss:/
Tjejerna härjar ju med varandra om dagarna så jag blir alldeles matt:) Thea spelar Allan för Majken och hon skrattar så hon nästan kiknar:p
Nu blire fotmassage. tjingeling


Kommentarer
Postat av: Lill, Emilia å Freddie..

Du å dina vagnar.. ;D hehee.. Kanske kan ses någon dag om ni kan..? :) Kraaam!

2010-06-15 @ 20:30:55
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Emelie

Urban jungle är ju en fin vagn =)

Brio är jag inte så jätte förtjust i men kanske den nya som du rekomendera till mig??

2010-06-15 @ 21:38:29
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skorna kommer från skopunkten, jag har beställt dom från nätet!!



Thilde har inte slutat med tutte, Men på dagis har hon den inte alls lika mycket som hemma!! :/

Vi försöker få henne på andra tankar när hon är hemma, men nappen är hennes trygghet efter en lång dag på dagis!! Vil inte tvinga henne av med nappen heller!!



Ja jag har inte sett nått negativt om UJ.

Ja vi har Thildes vagn kvar, meningen att vi skulle sälja den men vi behöll den! Bara att köpa ny liggdel om de vore så.. =)



Hoppas du hittar nån vagn som passar =)

kram

2010-06-16 @ 07:29:48
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: sara

Hej, jag har haft UJ och den är skön att köra men bred över bakhjulen. Den nya modellen har ju bättre suflett nu som de ärsolskydd i. Brio go är vääääldigt bred och otymplig, kolla dom stora hjulen.

Jag har haft nitro black croc också och den älskade jag, blir de fler barn blir de en sån och en bugaboo cameleon med svart chassi. Är sugen på en city korg i creme skinn, du ska inte sälja din om du har den kvar???? Har haft 26 olika vagnar till min son som är 20 månader....verkar som vi har samma intresse;)



/Sara

2010-06-16 @ 18:39:49
URL: http://lifeandthingsaround.blogg.se/
Postat av: AlmaaaA

fin blogg :)

allt bra?

2010-06-16 @ 19:43:55
URL: http://ellamor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0