Envisa Majken

Nu har vi försökt få Majken att dricka välling i 3 månader och det funkar bara inte! Jag har testat allt! Pipmugg, tio olika nappflaskor med olika nappar, mugg, på sked, glas, kall, varm, olika tider på dagen, om kristoffer ger när jag inte är i närheten... Nä hon vill bara inte. Hon spottar å fräser och slår bort flaskan.
Vissa barn vill väl kanske bara inte iofs.. Men jag trugade lika med Thea, sen en dag kom hon på att det var gott och vilken lättnad det var!
Jag nattammar fortfarande, men det är ingenting hon blir mätt av, så nu har hon börjat vakna tidigare och tidigare och är jättehungrig. En flaska välling på kvällen skulle ju göra att hon håller sig lite mer mätt!
Aja.. Gröt får duga sålänge.. Och sen ska vi ta tag i de där förgrymmade nattsnuttandet nu när Kristoffer har semester!


Nu börjar marsvinen röra sig i buren.. Igår satt dom i varsitt hörn som två döingar och åt ingenting, men idag smaskade dom glatt på ett varsitt salladsblad Thea gav dom.. Hon säger att det svarta marsvinet är hennes och det bruna är mormors (?!) sötis då!:)

Nu ska vi kläda på oss och ta en sväng upp på stan. Vi trotsar regnet! MYYYS.
På em när K vaknar åker jag och jobbar en snabbis.



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag känner igen det där med vällingen. Novalie vägrade, men när jag blandade hälften ersättning och hälften välling då dög det efter ett tag :)

2010-06-13 @ 14:14:45
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Sara

Var ni upp på loppisen nåt? Gahh vi stod där och jag bytte skor 3 ggr, och fick ha plastpåsar på fötterna ett tag. Haha fn va de regna.

2010-06-13 @ 14:51:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0