Alla vill vi vara greker

Vi har haft grekisk afton ikväll, här på Rönnvägen 49! Jonny och Linneá var här såklart! Fia kom efter ett tag oxå..
Vi avnjöt grillad fläskfilé i grekisk marinad, ungsstekt färskpotatis med timjan o vitlök, tzatsiki, fetaostsallad, rödvinssky och bröd. Delicious! 
Nu skulle man dock ha en supertandkräm som trollade bort löksmaken i munnen på nolltid:)



Å jag satt och väntade på posten imorse som ett litet barn på julafton, men ingen vagn dök upp:( buuhu!
Fast jag har ändå ingen användning för den i helgen ändå, för vi ska åka till min mormor och morfar i Vansbro och förhoppningsvis bo i deras sommarstuga som ligger mitt i skogen, längst Vanån. Det finns varken rinnande vatten eller el (om jag inte minns helt fel..?!)
Vi ska trampa lite dressin oxå har vi bestämt, järnvägen ligger precis nedanför stugan:) De vet ni väl vad det är förresten??
Kristoffer jobbar 06-18 både lördag och söndag så han blir hemma. Jag jobbar tidigt imorgonbitti sen sticker vi vid 10-11 tiden. Vi och typ 30 000 till som ska till Vansbro då! Det är ju Vansbrosimmningen i helgen! Mamma, pappa och Linnea ska simma. (Jag och Fia gör nog bäst ifrån oss på land.)

Annars upptäckte jag att vi har 91 dagar kvar med föraldrapenning för Thea och 370 med Majken när jag kikade på fk.se! Det är ju hur mycket som helst ju! Synd bara att dom inte just är värda någonting när jag tar ut dom:S



Det ringde en tjej på Scootern jag har ute på blocket igår och undrade om jag var hemma så hon kunde komma förbi. Jo det gick ju bra.
När dom stiger ur bilen (hon och hennes kille) börjar han rynka på näsan och se besvärad ut och dom säger bara nejnejnej.. Dom trycker lite tafatt på vagnen och säger bara att den är ALLDELES FÖÖÖÖR LILA! Dom skulle ha den till sin son, men det gick ju bara INTE!! Men alltså, varför lägga sån energi på att komma till mej och titta på vagnen, bilden jag hade på annonsen den visar klart och tydligt den lila färgen och det finns minst hundra bilder till på internet att kika på för att se HUR lila den är.

Om man har funderingar på att köpa en lila vagn till sin son fattar jag inte vart gränsen går för hur lila den "får" vara?! Jag fattar inte..Men jag har ingen son heller. Och ingen man som vägrar bära "tjejfärger" på barnens grejer.. Aja..

Sen alla dom som har lägger fram förslag som; Du får 500,1000 eller 1500 och jag hämtar den om 2 min. Njaaää säger jag. Då säger dom bara okej. Hejdå! Men jag kanske skulle släppt den för 1800? 1700? Ingen som vill mötas halva vägen..

Aja. nu blev det långt och tradigt. Sorry!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag köper den Elin!!! :D

2010-07-10 @ 21:59:02
Postat av: Emelie

Ja hon var kanon duktig på bussen :D En eloge till henne verkligen!

Hon satt på sin plats och grejade med sina saker =)



Ja vi var til leksand i tisdags, kanon kul speciellt nu när dom fått lite nytt också :D

2010-07-10 @ 23:27:18
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0