Ute i skogen

Vi tog en skogsutflykt igår eftermiddag! Vi hade enligt rykte hört att blåbären hade ploppat upp.
I med bärplockarna och fika i bilen sen stack vi!

Och som vanligt somnar alltid tjejerna i bilen när vi är påväg att göra nåt kul...
...så jag och Kristoffer fick roa oss själv i skogen ett tag hehe..

Där vi parkerade bilen växte det massor av SMULTRON, så vi satte igång och började plocka.

Jag hade som mål att plocka såpass mycke att jag kunde göra smultronsaft.. haha.. Nåja.
Efter ett tag började jag komma till insikt att vi åtminstone kunde äta lite smultron i gräddmjölk till kvällen:D

ETT blåbär hittade vi!! :O
 
Och en massa smultron:)

Bärselet är guld värt, men det skulle vara bättre med en sån där "bär-ryggsäck"?!

FIKAPAUS!¨

Thea älskar verkligen bär i alla dess former! 
Hon fick i sig ca 5 dl smultron med gräddmjölk och socker på nolltid:)

♥   ♥   ♥






Kommentarer
Postat av: Sara

Näe, vad mysigt! De är nog lite för tidigt för blåbären, men dom säger att de ska bli ett kanon år med blårbär. Snart blir de kantareller också! :P

2010-07-24 @ 10:52:41
URL: http://saraochminafina.blogg.se/
Postat av: Hanna o flickorna

va mysigt ni såg ut o ha de i skogen :-)

2010-07-25 @ 07:40:55
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0