Grinsippor

Idag har vi en riktig sur-dag. Alla är griniga på allt och inget! Jag fick nyss nog på Thea, Majken och Kristoffer och skickade iväg dom till affären för att handla lite mat. Jag somnade på soffan till ljudet av regn och åska. Häärligt!
Jag har verkligen längtat efter dåligt väder. Man funkar ju inte normalt med två småttingar i sån värme som det har varit:(

Gårdagen spenderade vi vid Skuthamn. Jag lagade lite köttfärssås o makaroner som vi tog med och åt på stranden. MYSIGT! Karin o Totte, Matilda, Annaklara, o Jonny och hans broder var där, så vi var ett STORT och härligt badgäng!
Kan ju säga att det stramade fint bakpå ryggen på kvällen sen;) Som tur var lyckades Thea och Majken klara sig utan någon bränna!

När vi hade badat klart åkte jag iväg en sväng och jobbade, sen kom Karin och Totte hem till oss för grillning!
Vi har kommit på den nya grejen. Korv och köttbullespett ska de vara! Inga dyra köttbitar och annat jox. Lite svampinjoner och lök på de, så äre klart:)
Barnen gick och la sig och vi satt ute på framsidan till halv ett och umgicks. Sånt är trevligt!

Majken ställde upp på lite bildbevis, att hon faktiskt KAN STÅ SJÄLV!!
Tänka sig att jag snart har två fina tjejer som springer runt! Thea gick förresten utan stöd vid 9½ mån, så liite efter storasyrran kommer nog Majken bli..






Thea är ju bara coolast. Hon har fullt sjå med att tjaja på mig att vi ska läsa den gamla klassikern "Hattstugan". Och att få naglarna målade med nagellack. Och att plocka med sina pengar och plånboken. Och att cykla. Och att säga roliga saker. Jag tippar på att hon är i roligaste åldern nu:)


Förövrigt fick jag ingen vagn idag helller. Jäkla skitpost.


Kommentarer
Postat av: Sara

Klockren bild på Thea, att ha som plakat till studenten. :D

2010-07-15 @ 21:22:10
Postat av: Elin

Sara: Ja jag tänkte de jag oxå:)

2010-07-16 @ 10:12:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0