Projekt: Sovrum

Nu är det dax igen! Regnet plus att jag hjälpte Linnea riva tapeter gjorde mig sugen på att göra om här hemma:)

När vi flyttade in här för knappt tre år sedan, var detta det första rummet jag gjorde iordning på övervåningen. Det skulle bli vårat fina sovrum! Tapeter och golv byttes ut.
 Blev ju prima tyckte jag DÅ, men nu när jag ser det...! Jesus va fult!!

Höggravid (v 37), orörlig, stressad, med en påbörjad havandeskapsförgiftning samt att Kristoffers pappa olyckligt gick bort i samma veva och nästan hela nedervåningen var vattenskadad gjorde att jag missade (läs: sket i) en HEL DEL saker...
Varför har vi inte tagit oss tid att sätta upp lister?
och VARFÖR HAR JAG INTE TAPETSERAT BAKOM ELEMENTEN?!? Herregud hahaha..

Efter ett tag bytte vi sovrum och rummet förvandlades till "tvättrum" med allt från klädgarderober till datorer o annat skrot.



Nu har vi bestämt att vi ska ha rummet som vårat sovrum igen!
Tjejerna har ju sitt stora att dela på, sen har vi ett till rum till övers för en framtida liten kotte.

Får jag som jag vill blir det nytt golv, nya lister och ny tapet såklart!
Jag har planer på att använda vitmålad råspont på någon vägg och någon rosig tapet på dom andra.. Även fast det inte passar våran hustyp riktigt. Tycker det är så fint!

Förhoppningsvis kan jag visa upp ett färdigt resultat om några veckor för nu ska jag INTE slarva:D
Sen är ju fördelen nu att båda tjejerna sover från sju-åtta på kvällarna, så då kan vi pyssla ifred:)

Whis me luck då!









Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som en underbar ide Elin. Det är fint med gamla saker och möbler till rosiga tapeter. Glöm inte att Kristoffer också ska trivas. :P

2010-07-26 @ 21:00:18
URL: http://saraochminafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0