jag kommer igen strax

Okej, jag kommer igen med bloggandet alldeles snaaaart! Jag har ju massor av tankar och sånt jag vill dela med mig av. Visa bilder en massa bilder ju.. Bara de att inte dygnet räcker till. Vi far och flänger runt hela dagarna. Men imorgon börjar Kristoffer jobba igen. Dax för lite allvar och bli själv med mina små troll nästan hela dagarna! De blir skoj! Allvarligt alltså. Jag är en mycket mer rolig mamma då, när Kristoffer är hemma blir jag lite mer frånvarande.. och trött eller lat om man vill kalla det för de..:)

Hursomhelst. Majken blev 9 månader igår!!♥ Dom senaste veckorna har vi fått se ännu mera personlighet från henne! Hon är så mycket mer medveten nu. Gör roliga ljud och visar känslor med hela kroppen. Pussar tillbaka när man säger puss och plutar med läpparna. Hon kan stå upp utan stöd! Med världens fart stjärtar hon sig fram på golven. Äter en hel burk mat. Jordgubbar och gräddmjölk är favoritmellisen just nu:) Hon dricker 100-200 ml välling på kvällarna. Snuttar fortarande en gång på natten, dock bara några min, sen somnar hon om. En liten kramis tjej som gillar att krypa runt och upptäcka grejer på egen hand. En enkel och nöjd liten dam att leva med, med andra ord. MEN... Hon har fortfarande inte fått en enda tand!?.. Oj vad jag gruvar mig tills dom dyker upp:/

Thea och Majken badar järnet på hotellrummet i Göteborg:)


JO. BADA IS THE SHIT, varma dagar som denna!!




Thea som är ganska precis 2½ år har däremot två bissingar på gång! Hon dregglar som sjutton och äter som en myra. Men hon sover bra iaf, så nuförtiden är det bara jag och Kristoffer i sängen, större delen av nätterna! Hon pratar om allt och inget och snappar upp minsta lilla grej.
Hon har sen någon vecka slutat HELT med napp (tror knappt hon har nåt minne av tuttisarna för hon har aldrig frågat efter dom..hehe:) och klarar sig utan blöja på dagarna! Duktiga Thea:) Nu fick jag känslan av att jag berättat allt detta tidigare.. hmm har jag nog. aja.

Fia fyllde 13 idag! Hon hade ett trevligt släkttraditionellt sommarkalas och jag, mamma, fia och Linnea avslutade kalaset med att åka nakenfisar i stoooora rutchkanan på deras gård (nåja, trosorna indragna i stjärten å så lite vatten i banan...). Tjoflöjt va det gick undan. Jag har skapliga skrapsår på arselet hahaha..
Men det känns bra att göra lite läbbiga grejer ibland för att inte bli gammal, tråkig och rädd. Typ åka snowboard, klättra på höga höjder, åka galna karuseller osv.. 
(Måste tillägga för den som inte vet att rutchkanan är ca 6 meter lång och 1,5 m bred) 
Nu ska jag smurfa vidare...





Kommentarer
Postat av: Sara

Är ni sugna på att åka och bada nån dag med oss? :D

2010-07-07 @ 10:32:27

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0