Söndag 17 jan

Vaknade imorse och kom på att jag hade drömt att jag plockade hallon, jättestora och fina! 
Det var en sån tydlig dröm på nåt vis.. Hursomhelst. Jag tog mig en titt i drömsymboler-boken och läste detta:
Hallon;
Lyckligt liv. Du har roligt och njuter. Att drömma om bär är ofta ett uttryck för sexuell åtrå, men det kan också vara en varning om att du håller på att bli slarvig.
-
VILKEN FULLTRÄFF!



Thea har varit kinkig idag. Jag fick inte säga vad jag ville till henne. Jag fick inte stå vart jag ville. TYYYYYYYYS och NEEEEEEJ skriker hon och hytter med näven..haha.. Är det 2 års-trots på riktigt va?? Hon ville inte heller grilla korv med mig och mommo och hon vägrade ha vantar på sig. håhåjaja..:)



Majken är 3 ½ månad nu. Hon rullar från ena sidan till den andra när hon ligger i babygymmet. Hon nöjer sig inte längre med att bara hänga vid bröstet, hon är nyfiken och vill vara med och titta på allt omkring. 
Hon sträcker sig och griper tag i föremål framför sig och hon bubblar av skratt när Thea gör bus för henne.
Liksom såntdär riktigt skratt. Man blir så lycklig av att få höra och se hur dom beter sig med varandra. Att dom faktiskt uppskattar varandra, trots att båda är så små♥





Thea satt KNÄPPTYST i en timme vid köksbordet och ritade med sina nya kritor. TRODDE JAG.
...Nejdå. Hon skalade bara kritor.

Jag är på jakt efter ett linneskåp, som jag tänkte måla vitt och ha i vardagsrummet men jag hittar ju INGET!!
Ska kika på loppisen på stan, men så tänkte jag kanske om det finns någon auktion på g?? Har hört att det brukar vara auktion i Grängesberg ibland.. Någon som vet när??!

Nu ska jag ta med mig lilla damen upp och sova!
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Drömmar är roligt att tyda, men oftast får det att låta att man är helt sextokig. Vad man än drömmer om så har det med sex att göra. Haha. det brukar vara söndagsauktion i grängesberg, hade en innan jul, men nu har det varit dåligt. Kika in på Lokus.se. Lycka till!

2010-01-18 @ 06:28:17
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Emelie

De bli lite olika färger!

Men basen blir nog brun, sen kommer de vara gräddrosa (mörk), limegrönt och vitt =)

Kommer bli kanon när de väl är klart! och när vi väl börjar me de ;)

De ska målas ovaler och sånt =)



2010-01-18 @ 15:14:12
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Nu blev det mycket att läsa har varit lite dålig på att följa bloggarna, så som du förstår så kommer det nog inte bli något skrivet på min idag heller. men ska bättra mig någon gång, jag lovar. vad skönt för er att det är lite varmare ute nu så Thea och Majken kan vara ute och busa. Och tack än en gång för dopet det var så fint och majken var så himla duktig.(Adam tyckte det också var väldigt fint hälsar han) En väldigt fin familj du har. Ha det kanon och hälsa tjejerna och Kristoffer. kramar

2010-01-18 @ 18:06:22
URL: http://emeliepaulsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0