Lördag

Vaknade nyss efter att ha råkat slumrat till brevid Majken på soffan. Då var jag visst trött på riktigt:)
 
Thea ska sova hos mormor och morfar inatt. Vilket sjå hon hade att packa väskan. ALLT skulle med. Miniostbågspåse, lördagsgodiset, Böckerna också. Vems mormor och Mollan och Mormor, och pyjamasen. Sen på med halsbandet runt huvudet. Plocka i, och plocka ur, hundra gånger! Hon upprepade -mommo?? -mommo?? hela eftermiddagen tills det var dax att klä på sig och åka iväg. Då ville hon helt plötsligt inte..nehe! -Thea hemma, Mej hemma!!! IIIITA (rita), penna, papper dää!!!! haha..


"Bara eeeeen till" Precis som Alfons:)


Efter Thea och pappsen hade jäktat sig iväg tog jag och Majken ett bad tillsammans. (lite lugnare än när Thea är med:) Hon vill inte ligga och bara titta längre, nu ser man hur det spritter i hela kroppen! Hon sträcker sig mot alla badleksaker för att ta dom och smaka lite och snutta på dom:) Hon är för nyfiken för att ligga ned, utan vill helst "stå" upp och sparka med fötterna. Vilding!
Hursomhelst, väldigt trevligt att bara rå om Majken en kväll. Bara ligga på soffan och mysa. Beundra henne när hon ligger och sprattlar i babygymmet, men jag kommer sakna Thea jättemycket när jag går upp och lägger mig, ingen som värmer upp täcket, sparkar mig i ryggen och kittlar mig i armhålan:)

Vi hälsade på uppe på hammarbacken igår kväll.
Farmor har haft en hel del knepiga glasögon i sina dar...




 

Nu vaknade damen på övervåningen..hmm..

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ja visst är det skönt att älska och att bli älskad.

Jag skulle också vija laga god mat, men jag är alldeles för feg och har absolut ingen fantasi, så jag låter bli :) Vilken söt liten resväska Thea har, jätte fin!

2010-02-07 @ 07:46:52
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: linnea

vad mysigt ni har det! jag blir inte alls avundsjuk:P

2010-02-07 @ 23:25:00

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0