Summasummarum

För första gången sen kl 7 imorse får jag sätta ned rumpan och vila ett tag! Vi har haft en fullspäckad dag, jobbigt men trevligt. På förmiddagen tog jag med mina tjejer på Meandiparty hos Hanna. Mormor följde också med:) Alltid lika svårt att bestämma sig för vad man ska köpa. Det blir ju ganska dyrt om man vill köpa ett varsitt helt set kläder till barnen.. Hursomhelst. Thea fick en Geisha tunika och jag som älskar att matcha köpte en likadan till mig själv. Och mormor en till sig också, fast i frotté!
Majken fick en kurbitstunika och tillhörande strumpbyxa, men nu blev jag lite tveksam när jag såg den på nätet igen.. hmm.. 
  

Efter meandipartyt bar det iväg hem och fixa lunch, sen vidare till sporthallen. Thea och William skulle bada under tiden jag och Majken hade babysim. Det gick jättebra idag, jag hade passat in bra med mat och sömn innan så hon var i perfekt form:) Det är ju inte det allra lättaste när man har två barn..
Vi fick lära oss nåt "höftgrepp" och på så vis kunde hon hålla upp huvudet själv och lära sig flyta själv! Duktig liten Majken vi har;) (Sen måste jag bara få häva ur mig att jag stör mig på att de nästan bara är pappor som badar med sina barn i vår grupp.. Är det för jämställdhetens skull eller vågar morsorna inte visa sig i badkläder??!:O) Inte för att de spelar någon roll, jag är bara nyfiken,..
Thea ska förresten också få börja bada i en grupp:) Undra bara hur de ska gå när hon inte varit med från start:o

Min PT Linnea och jag gick ner på gymmet efter babysimmet.. Linnea flummade på nån knepig maskin tills vi fattade att en stor musklig man väntade på att den skulle bli ledig..haha..

När vi kom hem kom Roger förbi och drack kaffe och vid 19-tiden drog jag och Sofia igång ett bullbak:/ Kanelbullar, vaniljkringlor och moccarutor. Sofia lämnade hjärnan hemma som vanligt:p


Nej nu sjunker graderna ute IGEN.. -23,9. FUCKING JÄVLA KYLA!!! Jag är trött på att frysa HELA tiden!! Jag vill kunna gå mysiga barnvagnspromenader med Majken och vara ute och åka pulka med Thea ju!! Så, nu fick jag ur mej de också!

Nu sover våra små och jag ska få lite massage eftersom jag är "-den bästa flickvän man kan ha" enligt Kristoffer. Tacktack! Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0