Ny vecka igen

Ni vet när man ska upp på morgonen, har en tid att passa, man har ställt klockan. När man sover och lite undermedvetet börjar tänka att fy fasen va skönt jag har sovit, jag känner mig riktigt utvilad! Utan att orka öppna ögonen känner man att klockan är liiite för mycket..
Så började våran dag! Någon hade sänkt ljudet på min mobil, så jag hörde inte ringklockan. 
Vi som hade det så skönt i sängen, jag Thea och Majken:( Vi vaknade kl 07.34. Thea ska vara på dagis kl 8..Pjuh! Hon äter ju som en myra oxå, så jag fick ju mata henne för att hon inte ska tuppa av för att hon är så hungrig vid kvart i tolv när hon slutar... En halv frukt som hon får på dagis gör ju varken mer eller mindre.

När vi kom till dagis var hon fortfarande trött, så det var en ledsen liten Thea jag vinkade hejdå till:( Första gången hon har gråtit när jag vi lämnat henne, men jag tror hon glömde bort sig efter ett tag.
Hur som helst ska jag ändra hennes schema så jag hämtar henne kl 11 ist för 11.45. Jag får ju för sjuttsingen dra upp ungen på morgonen.. Nä ni får kalla mig konstig, men jag är fortfarande inget riktigt fan av dagis, men det är Thea som ska må bra och ha kul såklart.

Helgen har varit lugn.. Vi har ju inte varit helt friska. Men min hals är nästan helt bra nu!
I lördags åt vi mat och hade monopolkväll med Totte och Karin. Linnea, Jonny och pappa cyklade finnmarksturen, dom är väl för duktiga.

På söndagen var vi iväg till Kupolen. Jag, Karin, Linnea, Sofia och Thea.
Hittade lite fina grejer till mig själv. Thea hade fått egna pengar som hon skulle köpa kläder för, så Linnea och Fia fick hjälpa henne välja nåt snyggt:)
Finns ju huuur mycket fina vinteroveraller och jackor som helst till tjejerna ute i butikerna! Vill ha allt!! 
Men "tyvärr" kan Thea ha sina höst/vinter kläder som hon hade förra året och Majken kan ha dom ytterkläderna som Thea hade förr förra året, som inte ens ser använda ut.. Tråkigt, fast bra. Men det är väl det som är praktiskt med att ha barnen tätt:) Grejerna hinner inte bli omoderna heller..
 



Nu sätter väl gamlingarna i halsen;)




Idag börjar Linnéa plugga i Falun! Min lilla lillasyster! 
Ett "idrotts-hälsa-program" 3 år.. minns inte riktigt vad det hette:)
Lycka till på din första dag!

Majken sover så nu ska jag göra iordning lunchen så den är klar till Thea när hon slutar!
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0