Första dagen

Första dagen på dagis gick toppenbra! Thea glömde bort mig direkt och ville helst inte följa med hem. På hennes avdelning var det ca 5-6 stycken barn till som oxå är födda på det första halvåret -08, som ofta gör lite grejer på egen hand.. 
Ikväll har jag plockat ihop lite extrakläder och ett foto att sätta ovanför hennes hylla. Schemalappen är ifylld oxå. Dom är 22 barn på avdelningen! Tycker det låter ganska mycket eller är det vanligt kanske? Det gör mig inget, dom är ju många fröknar. Jag bara undrar..
Sen funderar jag på en till sak.. Jag tänker att dom ska spara in pengar genom att inte servera lunch till 15tim barnen. Mig gör det inget, jag lagar lunch ändå. Men varför ens erbjuda barn som har en föräldraledig förälder en dagisplats? Det blir ju onödigt stora grupper då..?! Bättre att dom ist inför vårdnadsbidraget!
Men nu har hon en plats och jag ska vara nöjd!

Nu började "Livet på BB" så nu har jag ju inte tid att sitta här;)

Jag berättade för Fia att jag hade varit på Zynk och klippt mig idag till elevpris, hos en elev alltså. Och fick ligga i en såndär massagestol medan jag fick en skön hårmassage.

Fia: VAA? Kostade det bara 350:-??
Jag: Jaa.. Det var ju elevpris.
Fia(överlycklig): Men va bra! Jag är ju elev!!!
Jag: Öh. Ja. Men alltså hon som klipper är elev... Alltså hon håller på att lära sig.
Fia: Okej.. Alltså jag vill inte klippa mig, bara få hårmassage!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va hon är smart! :))

2010-08-18 @ 21:30:52
Postat av: emelie

Va roligt och skönt att de gick bra för thea på dagis :)



Ja då får du allt höra av dig :)

ja vi har sagt att vi kommer väcka henne när vi lägger oss så hon får kissa!

Sen kan de ha med att göra att hon varit ledig länge och sen börjat på dagis igen så att de blir mycket drömmar och så vidare..



Ja du är välkommen :)

Tar du med båda barnen eller bara 1?? så jag vet?



kram

2010-08-18 @ 22:29:37
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Anonym

men du prata ju om att elevenpris, jag är elev, hon är frisör- tror jag... :p

2010-08-18 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0