Dagisstart

Sötaste Thea ska börja dagis imorgon!

Klockan 9.00 imorgonbitti ska vi befinna oss på avd 3 på Biskopsnäsets förskola!
Vi ska vara med en timme imorgon, två timmar på torsdag och tre timmar på fredag. Hur inskolningen ser ut nästa vecka vet jag inte..
Vi kommer bytas av att skola in henne, jag och K. Det är väl alltid bra om personalen känner igen oss båda och tvärtom:)
Jag är ju lite nervös över hur det kommer gå.. Iofs är hon väldigt självständig annars, men det kan ju ta en helvändning när hon kommer på att jag kommer gå därifrån efter några dagar..?? Hmm.

Om jag inte har fattat fel kommer hon gå 08.00-11.45 fyra dagar per vecka. Nu måste vi bara komma på vilken dag vi ska vara ledig på.. 
Vilken dag är ditt "15timmarsbarn" ledig på?

Köpte en "märkpenna" idag och har haft fullt sjå att märka diverse plagg. När jag skulle märka stövlar och skor insåg jag att alla skor utom två kanske är ROSA! Hur kunde det bli så? Jag ville ju inte! Det finns ju såå många andra fina färger.

Men jag kan ju säga att det var en väldigt längtansfull tjej vi hade, som ville gå och lägga sig snabbt så det blev morgon så hon fick åka till dagis..hihi.. Jag är fortfarande aningens skeptisk till dagis, men det går ju över när jag ser att hon trivs såklart:)


Idag var hon rolig förresten. Jag hade precis packat in oss i bilen för att åka iväg till den häftiga lekparken i Gräsberg, när hon (appropå ingenting) säger ifrån baksätet;
(jättebesvärad) -Mamma! Ja tytte inte om dej.... Ja tytte om pappa.
Okej..
Nyss var hon trött på mig och nu tycker hon inte om mig:O Jag måste vara en hemsk mamma..;)

...Jag ska inte berätta vad hon sa när hon fick syn på en neger i kassan på Willys..


Kommentarer
Postat av: emelie

Va roligt för Thea att få börja på dagis :)

föresten hörde att du itne ville sälja chassit!

Men om du ångrar dig vill jag gärna köpa de, de är ju ett tag kvar innan bebisen kommer :)



På söndag ska jag ha meandi party kl 14:00 du är välkommen :)

De bjuds på fika, barnen är välkomna också

Kram

2010-08-18 @ 08:08:34
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0