ute i solen

...De har vi varit idag! Först lunch utomhus, sen hade Hanna och jag några ärenden på stan. Sen följde vi med hem till dom och deras fina lekpark! Fanns allt man kan tänka sig där i lekväg.. Gungor, sandlådor, rutschekana, gungbräda och lite annat smått o gott! Och bänkar till trötta mammor;)
Majken testade på att gunga i babygunga för första gången.. Ooo va det kittlades i hennes lilla mage:) Thea gjorde fart såklart och Majken bara skrattade.. Som hon jämt gör:) Oavsett vad Thea gör mot henne skrattar hon.. Även när de gör ont:D Knasbollar!
Ännu en dag kan jag konstatera hur skönt det är att sommaren är på ingång!

Inne på Lindex hittade jag detta.. Mössan blev lite för liten och ändå tog jag strl 46/48. Det hade ju Thea nyss?! Brallorna tog jag strl 80..
Lindex Shop Online - Haremsbyxa
Mamma stickade ju en jättemjuk och gosig pippitröja till Majken,
men den var lite väl stor så den får Thea ha sålänge!
Därför MÅSTE jag köpa denna.. Skön att ha nu när det är lite "mellanväder" ute!

Lindex Shop Online - Tröja
..Och mini-Converse i skinn;)


På kvällen åkte vi förbi hos M o P. Fia gjorde fruktsallad med glass och grädde. Gott skit=D
Thea ville hälpa till hon med, så hon försågs med en liten skärbräda, en vanlig matkniv och en banan. HERREGUD. Ungen har ju vääärldens tålamod! Hon var så fokuserad och nogrann. Hemma brukar hon ju alltid vara med och laga mat, men då tröttnar hon ganska snabbt. Hon är väldigt lik sin pappa på många sätt.

Nu var det ett tag sen K kom hem.. Thea och Majken sover så vi har passat på att mysäta lite i soffan. Kristoffer klämde i sig glass och jag har fått dille på avocado med örtsalt å citron. Det har jag verkligen lärt mig äta! Fick kväljningar av avocado förut. Men de är väl så. Jag är vuxen nu. hahaha..
Lika knepigt som att jag njuter av att kratta på gården.. att para ihop nytvättade strumpor, och att göra rent under badkaret. Konstigt de där hur man ändras. Hur kommer jag vara till sättet om 10 år??!

Nu ska jag packa med mig MinnaPinna upp till hennes säng sen ska vi soooova. 
Godnatt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

så söta kläder..haha jasså,ja min kan också va envis men han brukar få ge sig. Om vi tjaffsar om nånting o vi båda tror att vi har rätt (jag VET att jag har rätt o han tror att han har rätt) så slutar de alltid med wikepedia...o jag har alltid rätt för jag skulle ge mig om jag inte va säker, haha...

2010-04-28 @ 06:16:08
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Lill

Söta kläder.. :) Var har du köpt skorna..?=) Du var juh ursöta.. ;D- -

2010-04-28 @ 07:47:44
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0