Lördagsmys med en 1½-åring


Jag och Thea har försökt oss på lite lördagsmys ensamma nu ikväll..
Vi började laga tacogratäng och Thea var en sån duktig liten hjälpreda och skulle plocka i grönsakerna i skålarna.. Häften på golvet. Häften i munnen ungefär. Sen hällde hon vatten i skålen med riven ost. Nacho-chipsen satt hon i halsen så hon blev helt blå. Och jag livrädd. Eftersom hon inte gillade tacogratängen fick hon en skål med kräm ist. Den åkte i golvet med en jäkla smäll och skvätte ut på en 2 meters radie. Det innebar att det var kräm och mjölk på alla bords- och stolsben inkl elementet.
Då började jag tröttna rejält, men jag kände ändå att jag hade ju laddat för det där "myset"..
När vi hade duschat och gjort oss klara för tv-mys började det om.
Thea hade fått en egen mini ostbågspåse på affären som jag tänkte hon skulle få äta i soffan. Om hon satt still såklart. Och det gjorde hon. Hon har aldrig suttit så stilla..haha..Bara det att hon satt och smetade av sig kladdet på hela sin pyjamas. Och när hon såg att min mage gick i vågor, var hon så gullig och klappade mjukt och sa; Heeeeeeeej... Då har man ju inte hjärta att vara arg.
Nu vände hon upp och ned på sin leksaks korg och slog precis i huvudet i bordet. 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0