drömmar


 

Jag har varit så duktig och bakat kakor nu på kvällen! 
Frysen ekade tomt på fikabröd och så kommer en trädgårdsmästare hit till oss imorgon och ska fixa tomten på framsidan!
Vi har aldrig nåt gott hembakat fika att bjuda på nuförtiden! 
Jag som alltid tyckt mig vara en riktig bullmamma?! Vart tog hon vägen liksom?
Jag tror iofs hon skulle komma tillbaka om hon fick ett helt nytt kök..Ett fräscht vitt! (Kristoffer, det är menat till dej! Ok??!)

Åh jag är såå nyfiken på Emmaljungas nya färger och vagnar  i år.. Dom kommer visas på en mässa nu i helgen, så efter det får vi se om jag vill ha en Citykorg till bebis och använda på Nitro-chassit som vi har nu. Så kanske Thea skulle kunna testa att stå på en ståbräda=) Fast hmm.. Hon är nog lite för liten för det ändå..
Egentligen gillar jag inte emmaljungas vagnar jättemycket, men det är ändå dem jag har fäst mig mest i.. Dom känns så rejäla. Jobbigt..
Jag tänkte göra en utvärdering haha=) Säkert väldigt många som är intresserade va?!

#1 Emmaljunga Duo Edge -08. Sport Cryptonite chassi. Elk. (Brun och svart)
Jag hade stirrat mig blind på den innan Thea föddes och funderade aldrig på något annat alternativ! 
Den finaste vagnen jag hade sett och testat. Tills jag testade andra smidigare vagnar.
Jättefin och jätteklumpig vagn alltså. Inte smidig på något sätt, men Thea sov skönt i den när hon var nyfödd.
Jätteskön att ta långa promenader med, men ingen hit i affärer. 
 

#2 Emmaljunga City Cerox 360 -08. Svart.
Svängbara framhjul. Jag var helt såld när jag fick för mig att det var en sån jag ville ha. Åkte i ren panik till Örebro och impuls köpte en sån. Det var perfekt att jag hade den första vagnen kvar, då kunde jag byta ligg och sittdelarna mellan de olika chassina. När jag hade haft den ett tag kom jag på att det fanns fler märken än Emmaljunga, och var såklart tvungen att testa nåt annat märke=)

#3 Phil and Ted Vibe -08. Svart.
Den absolut snyggaste vagnen jag ägt. Trehjuling. Funkade att använda som både enkel och syskonvagn.
Perfekt, tyckte vi som planerade ett syskon till Thea ganska tätt, men ångrade oss efter ett tag=)
Som enkelvagn var den ganska bred och otymplig och dessutom gick den bara att ha framåtvänd. Dessutom blåste det rätt in i vagnen utan regn å vindskydd.. Nää.. Thea vägrade och satt i bärsele hela sommaren=)

#4 Carena Lieback Lux -08. Sulky. Grå.
Köptes beggad för 400:- Användes under en vecka på Kreta.
Jag tackar gudarna att jag inte köpte en helt ny. Skräp helt enkelt.

#5 Emmaljunga Nitro City -09. Black Croc (svart konstläder)
Den åker Thea i fortfarande! Tuff, smidig, lätt, smal och ganska snygg också:p Ett plus att den har vändbar sittdel.
Thea sitter ofta mot oss när hon ska sova (blir minst intryck då) men gillar bäst att sitta och kika framåt=) 
Den har dock en knepig varukorg och blir väldigt baktung med en skötväska på styret. Annars är jag jättenöjd.

#6 Bugaboo Cameleon -06. Beige bas och offwhite top.
Jag var bara tvungen att testa världens bästa vagn enligt många.
Jag var sååå nära att köpa en helt ny (10 000:-ca), för jag var så säker på att den skulle tillfredställa mina behov helt!
Men det blev en beggad för 5000:- Jag grät en skvätt när Kristoffer kom hem med den från Uppsala..haha
Den var ranglig, ostabil, jätteliten och egentligen ganska ful enligt mig.
Kristoffer vägrade gå med den och alla skällde på mig..haha..
Det var iaf jättekul att pyssla med olika tillbehör till den och Thea satt bra i den=)
Jag tjänade en tusenlapp när jag sålde den en mån senare, så jag var glad ändå.

#7 Brio Sitty -09. Red Pattern.
Hmm.. den tar väldigt lite plats i vår lilla bil.
Thea sitter som en prinsessa, men kan inte sova i den=( Fyra fasta hjul tar knäcken på mig och den gnisslar redan.
Vi kommer dock ha kvar den som extravagn ist för en ren paraplysulky.

#8 Carena Double Swing -08. Helsvart.
Jag skäms. Jag köpte en vagn jag har ratat totalt! Men det finns ingen optimal syskonvagn för oss kom jag på.
Vi ska ha den i början när lillskrutt kommer, för att se hur det känns! Vi är ju hemma båda två i veckorna och då kommer vi troligtvis köra varsin vagn. Sen vill jag inte vända på bebis för tidigt i onödan. Det går ju bara att sitta framlänges.
Den går iaf in i vår bil..pjuhh..Och jag är glad att vi inte gav mer än 2500 begagnat för den. Carena har ju inget andrahandsvärde direkt. Annars var jag helt inne på en UJ Duo, men den gick inte in i bilen..snyft!

Tack och bock!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men elin, vad många vagnar du har haft! nu får du sluta!!! :)

2009-06-14 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0