22 december

Det lutar åt att Majken ska få heta Wilhelmina i andranamn.
För det första kallar ju Thea henne för Minna. Wilhelmina.
Sen finns ju mitt namn i det. Wilhelmina.
Min farmors mormor(?!) hette Wilhelmina.
Och så tycker Kristoffer att det känns lite "norrländskt" sååå.. ja.

Jag är så trött på mig själv som velar, men jag har ju alltid tyckt att Stella är så fint! Bajs också.



Igår gick jag upp och natta Thea och Majken i våran säng. När dom somnade la jag först över Majken i hennes spjälsäng, där jag hade lagt vårat ena täcke i botten, så det skulle vara lite uppvärmt.
Sen skulle jag flytta över Thea till hennes säng, och för att hon inte skulle vakna fick hon med sig vårat andra täcke. Sen gick jag ner till K och tittade på tv. När vi sen skulle lägga oss inser vi att vi har inte ett enda täcke kvar. Å båda barnen sov så skönt så i sina EGNA sängar:) Det har inte hänt många gånger.. Vi fick nöja oss med ett par filtar haha..

Minsta Hjärtat tycker figurerna i babygymmet är såå spännande:)
Sen när hon blir arg och uttråkad börjar hon "prata" jättemycket♥
Thea har Molly Mus dvdn på repeat nu när det är så kallt ute! Moooou Muu skriker hon direkt hon vaknar..haha Tur att jag har budat hem en till Molly mus dvd på tradera med lite nya avsnitt!


Kommentarer
Postat av: :)

Du gör helt rätt Elin, låt henne heta Wilhelmina, passar henne ypperligt. :)

2009-12-22 @ 10:32:53
Postat av: Anonym

lever ni på andra sidan eller?!

jag har ju tagit kikaren och stått och kollat hela morgonen!

2009-12-22 @ 11:42:45
Postat av: sabina Levin

Grattis! jag är väl segast i världen, haha.... jätte söt dotter/döttrar :) hoppas ni hade en mysig jul , även om den kanske inte är helt över .

wilhelmina är mitt favvo namn just nu,kul! men majken var coolt! Hmmm svårt det där.

ha det bra!

KRAM

2009-12-25 @ 15:18:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0